Temat, który zrealizowałam przy omawianiu Modlitwy Pańskiej na poziomie przedszkola i nauczania początkowego
PRZEDSZKOLE
W grupie przedszkolaków wykorzystałam fakt, że poznają literki – dla potrzeb katechezy wydrukowałam ze strony Eduzabawy.com karty ze spółgłoskami b i t oraz samogłoską a. Utrwalaliśmy kształt liter pisząc je w powietrzu a następnie zapytałam czy potrafią ułożyć jakiś wyraz wykorzystując spółgłoskę t i samogłoskę a – banalnie proste od razu propozycja: wyraz TATA. Potem wyklaskiwaliśmy ilość sylab i skakaliśmy by wskazać ile jest głosek w wyrazie. To samo powtórzyłam z literką b i a, z tym że tutaj już trzeba było dzieci nakierować, że chodzi o wyraz ABBA. Całość podsumowałam opowieścią o tym jakim językiem posługiwał się Pan Jezus i w tym języku nauczył swoich uczniów modlitwy, którą i my znamy i często się modlimy. Następnie wszyscy wstaliśmy i odmówiliśmy modlitwę Ojcze nasz z pokazywaniem ( na podstawie podręcznika metodycznego z wydawnictwa Jedność). Po modlitwie dzieci dobrały się w pary i z dostępnych zabawek, klocków, kredek miały ułożyć wyraz TATA
EDUKACJA CZESNOSZKOLNA
W klasie II katechezę rozpoczęłam od ćwiczenia wzmacniającego kreatywność uczniów : LITEROOBRAZY
Przypomniałam historię o tym jak apostołowie chcieli, by Jezus nauczył ich modlitwy i to modlitwy, którą modlimy się bardzo często ale czy aby na pewno ją rozumiemy? Dlatego z klasą drugą wykonaliśmy trudne ćwiczenie i rysunkowo tłumaczyliśmy co oznaczają poszczególne wersy tej pięknej modlitwy: