Powtórka z tematów w klasie IV z założenia na dwie jednostki lekcyjne – mnie zajęła trzy jednostki lekcyjne – w klasie integracyjnej. Można ją zrobić w formie stacji zadaniowych, podchodów, rywalizacji drużynowej każda koncepcja się sprawdzi. Ja podzieliłam klasę na trzy drużyny. Punktacja była uzależniona od poprawności wykonania zadania, od tego czy drużyna potrzebowała podpowiedzi, od tego czy wszyscy w drużynie zadanie wykonali oraz czy zmieścili się w wyznaczonym czasie. Celowo nie podaję przy wszystkich punktach minut, ponieważ każda klasa jest inna i trzeba dopasować limity do możliwości zespołu według własnego rozeznania.
- Morze krwi – SKOJARZENIA
Zadanie polegało na tym by wymyślić jak najwięcej skojarzeń ze słowem woda, w wyznaczonym czasie. - Żaby – ORIGAMI
Zadanie polegało na tym by według wzoru poskładać żabę z papieru – to zadanie zajęło nam sporo czasu
instrukcja krok po kroku
szablon - Komary – RÓŻNICE
Skorzystałam ze strony bibliadladzieci.com
komary - Muchy – JAK NAJWIĘCEJ
W czasie 1 minuty muszą odnaleźć jak najwięcej much ukrytych na obrazku ( pdf do pobrania poniżej ) - Bydło – WYKREŚLANKA
10 mlecznych przetworów do odnalezienia (pdf do pobrania poniżej) - Wrzody – SZYFR
Szyfr harcerski polegający na zastępowaniu liter. Np. Wyraz mama zaszyfrowany wg klucza GA-DE-RY-PO-LU-KI będzie zapisany mgmg (wpisujemy literę z pary GA) – pdf do pobrania poniżej - Grad – KRZYŻÓWKA
grad - Szarańcza- NIEWŁAŚCIWA LITERA
szarańcza - Ciemność – KODOWANIE
ciemność w tym przypadku pocięłam na paski i rozdałam wszystkim uczniom po jednym, wcześniej ponumerowałam i na koniec odczytywaliśmy po kolei rozwiązanie. - Śmierć pierworodnych – MEMORY
wybieramy przedstawiciela z każdej drużyny i trzeba znaleźć jak najwięcej par ( można wykorzystać jakieś memory gotowe – na świetlicy szkolnej na pewno znajdziemy albo inną grę na spostrzegawczość np dobble można też wydrukować np. takie
Jako podsumowanie naszych zmagań wypełniamy kartę kontrolną prostymi symbolami i wklejamy do zeszytu